Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2012

Η … ΑΞΙΑ και η ΥΠΕΡΑΞΙΑ του Αρχαιολογικού Πάρκου Ορχομενού!


Του Λάμπρου Ρόδη,  Δημοσιογράφου

 – Δημοτικού Συμβούλου Δήμου Ορχομενού


δημοσιεύτηκε στο orchomenos-press

Είμαι πολύ χαρούμενος γι` αυτή τη στιγμή! Ο Πρόεδρος του ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ κ. Σταύρος Μπένος, οι συνεργάτες του, οι χορηγοί αλλά και οι πολίτες ήταν χθες μαζί μας στο Δημοτικό Συμβούλιο Ορχομενού, μαζί μας για να παρακολουθήσουν την αναλυτική παρουσίαση της μελέτης της α` φάσης του Αρχαιολογικού Πάρκου Ορχομενού. Θέλω δημόσια να ευχαριστήσω τον κ. Μπένο και το ΔΙΑΖΩΜΑ για την αγάπη και το ενδιαφέρον που δείχνουν όλους αυτούς τους μήνες για τα μνημεία της ιδιαίτερης πατρίδας μου, θέλω να συγχαρώ τον Δήμαρχο κ. Κώστα Ξηρογιάννη για το αμείωτο ενδιαφέρον του γι` αυτό το κοινό στόχο και θέλω να ζητήσω από τους Ορχομένιους και τους φίλους του Ορχομενού να ΠΙΣΤΕΨΟΥΜΕ σ` αυτό το ΟΡΑΜΑ που θα αλλάξει το τουριστικό χάρτη της Βόρειας Βοιωτίας και της Στερεάς Ελλάδας. Προσωπικά ως "νονός" του κουμπαρά όπως με αποκαλεί ο σεβαστός κ. Μπένος, δεν έχω παρά να σας θυμίζω και να ξαναθυμίζω μέσα από το δημόσιο και ιδιωτικό μου ρόλο, την πορεία και εξέλιξη αυτού του ΟΝΕΙΡΟΥ!

Συγχωρέστε μου τον προσωπικό τόνο του κειμένου, το κάνω σπάνια και... μόνο όταν θέλω με πάθος να μοιραστώ μαζί σας και κάποιες πιο προσωπικές μου σκέψεις και ΜΟΝΟ όσον αφορά την ιδιαίτερη πατρίδα μας, τον «τόπο» μας όπως μου αρέσει ν` αναφέρομαι στον Ορχομενό. Το παραπάνω σχόλιο το έγραψα σήμερα στην προσωπική μου σελίδα στο facebook κάτω από τη φωτογραφία μου με τον κ. Σταύρο Μπένο, αυτόν τον εξαιρετικό άνθρωπο, τον χαρισματικό άνθρωπο, τον οραματιστή και εμπνευστή μας σ` αυτή την πολύμηνη πλέον διαδρομή του ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ γύρω από την πόλη του Ορχομενού και τους θησαυρούς της.  
Θα μου συγχωρέσετε και μια ακόμη προσωπική παρέμβαση, την οποία θέλω να μοιραστώ δημόσια, αφού καλούμαι σε κάθε ΔΣ να έχω «διπλό» ρόλο. Να καταγράφω αυτά που γίνονται αλλά δεν μου είναι το ίδιο εύκολο, πρακτικά δηλαδή, να καταγράψω και αυτά που και εγώ μπορεί να λέω, με την ιδιότητα του Δημοτικού Συμβούλου. Χθες, λοιπόν, στην τοποθέτησή μου ύστερα από την αναλυτική παρουσίαση του κ. Διαμαντόπουλου, θέλησα να αναδείξω δύο πτυχές όλου αυτού του εγχειρήματος και της πρωτοβουλίας που ακούσει στο όραμα: «Αρχαιολογικό Πάρκο Ορχομενού».
Η πρώτη έχει να κάνει με την ΑΞΙΑ, την αυτονόητη αλλά και την ουσιαστική ΑΞΙΑ που έχει όλη αυτή η μελέτη και φυσικά η υλοποίησή της σταδιακά και μακροπρόθεσμα στην τοπική μας κοινωνία. Δεν θέλω να προχωρήσω σε λεπτομέρειες καθώς θεωρώ πως είναι κοινά αντιληπτές οι θετικές συνέπειες που θα προκύψουν στην πόλη μας και στην Βόρεια Βοιωτία εν γένει από την ολοκληρωμένη ανάδειξη των μνημείων μας με τη μορφή ενός αρχαιολογικού πάρκου!
Η δεύτερη, κι` εκεί ήθελα περισσότερο να σταθώ, έως να κάνει με την ΥΠΕΡΑΞΙΑ!
Δεν μιλώ μόνο για την ΥΠΕΡΑΞΙΑ των ακινήτων, των οικοπέδων και παντός είδους ιδιοκτησιών που γειτνιάζουν ή συνορεύουν πολύ περισσότερο με τα 50 περίπου στρέμματα του πάρκου. Μιλώ κυρίως για την ΥΠΕΡΑΞΙΑ που θα έχει η υλοποίηση ενός τέτοιου έργου στον ανθρώπινο δυναμικό του τόπου μας ή της περιοχής μας. Επιστήμονες γύρω από τεχνικά επαγγέλματα, επαγγελματίες γύρω από τον τουρισμό, κ.α. που θα πρέπει να γίνουν κοινωνοί αυτού του εγχειρήματος, συμμέτοχοι και γιατί όχι συνεργάτες του ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ.
Είναι κάτι που το ζητά η τοπική κοινωνία όχι μόνο εξ` αιτίας των αδιεξόδων της κρίσης, αλλά γιατί μέσα από τους δικούς μας ανθρώπους – εάν το θέλουν φυσικά - , μέσα από τα δικά μας παιδιά, ένα τέτοιο έργο θα έχει άλλου είδους ΥΠΕΡΑΞΙΑ!
Χαιρετίζω, λοιπόν, για άλλη μια φορά αυτή την εξέλιξη. Ενθουσιάστηκα το πάθος με το οποίο όλοι μιλήσαμε χθες βράδυ, την σπίθα που έβγαινε από τα μάτια των ακροατών, την συγκίνησή μας που βάζουμε την ιστορία μας στη θέση που της αρμόζει στα «μάτια» της τοπικής και όχι μόνο κοινωνίας.
Τέλος, σας καλώ για άλλη μια φορά να συστρατευτούμε σ` αυτό το ΟΡΑΜΑ, σ` αυτό το ΟΝΕΙΡΟ, που δεν είναι και δεν μπορεί να γίνει ΚΑΝΕΝΟΣ, αλλά θα παραμένει κατάκτηση ΟΛΩΝ ΜΑΣ!!!