αντιγραφή από tabloid.gr
Πορεία στους δρόμους της Λιβαδειάς πραγματοποίησαν σήμερα οι ιδιοκτήτες ταξί με τα αυτοκίνητά τους στο πλαίσιο της 48ωρης απεργιακής κινητοποίησης που προκήρυξε ο κάδος για Δευτέρα και Τρίτη αντιδρώντας έτσι «στην αδιαλλαξία που επιδεικνύει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» όπως τονίζουν χαρακτηριστικά, σχετικά με την απελευθέρωση του επαγγέλματος.
Παράλληλα το μεσημέρι τα ταξί της Λιβαδειάς έκλεισαν συμβολικά για περίπου μισή ώρα την οδό Πεσόντων Μαχητών.
«Με την στάση του ο υπουργός Γιάννης Ραγκούσης εξωθεί στον μαρασμό 45.000 οικογένειες. Δεν δείχνει κανένα ενδιαφέρον και η κυβέρνηση φαίνεται ότι δεν έχει συνέχεια. Μέσα από διαβούλευση με τον προηγούμενο υπουργό Δημήτρη Ρέππα είχαμε συμφωνήσει σε ορισμένα πράγματα. Τώρα ο κ. Ραγκούσης δεν αναγνωρίζει τίποτα», τονίζει ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ταξί Λιβαδειάς Σπύρος Γεραντώνης.
Οι ιδιοκτήτες ταξί ζητούν διάλογο με τον κ. Ραγκούση, πάνω στις βάσεις που είχε θέσει το σχέδιο προεδρικού διατάγματος του προκατόχου του Δημήτρη Ρέππα, το οποίο ο νέος υπουργός δεν υπέγραψε. Το συγκεκριμένο σχέδιο Π.Δ. προέβλεπε μεταξύ άλλων την καθιέρωση αλγόριθμου (πληθυσμικά και οικονομικά κριτήρια) βάσει του οποίου θα προέκυπτε ο αριθμός των ταξί ανά 1.000 κατοίκους, τη διατήρηση των εδρών για τα ταξί της επαρχίας και τη μεταφορά της αρμοδιότητας στους δήμους προκειμένου να καθορίζουν τα όρια δραστηριοποίησης των ταξί.
Οι ιδιοκτήτες ταξί όπως επισημαίνει ο κ. Γεραντώνης είναι αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους αν τα αιτήματά τους δεν ικανοποιηθούν ενώ για αύριο έχουν προγραμματίσει συγκέντρωση στο διοικητήριο της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας.
Γεγονός είναι πάντως ότι ήδη δημιουργούνται νέα δεδομένα όσον αφορά στον κλάδο με τον ανταγωνισμό σταδιακά να κορυφώνεται καθώς πληθαίνουν οι πληροφορίες που θέλουν μεγαλοεπιχειρηματίες να ετοιμάζονται να ιδρύσουν camp taxi (εταιρείες με πολλές άδειες ταξί), με τα οποία θα εξυπηρετούν περιοχές – φιλέτα.
Σύμφωνα με σχετικά δημοσιεύματα του Αθηναϊκού Τύπου μέχρι στιγμής, πάνω από 2.500 αιτήσεις έχουν κατατεθεί στις Διευθύνσεις Μεταφορών όλης της χώρας, αλλά και σε γραφεία περιφερειών. Μεγαλύτερο ωστόσο είναι το πρόβλημα στην Αττική, όπου οι αιτήσεις ξεπέρασαν ήδη τις 1.000, παρ’ ότι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, σήμερα κυκλοφορούν στην περιοχή πάνω από 13.500 ταξί.