Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2011

Η «χάρτα» της φορολογικής μεταρρύθμισης Σαμαρά για τα Νομικά Πρόσωπα


αντιγραφή από το Newscode.gr

17 βήματα και προτάσεις περιλαμβάνει η «νέα αρχή», που προτείνει στο νέο της φορολογικό σύστημα, η ΝΔ, για τα νομικά πρόσωπα.
Με γνώμονα την Ανάπτυξη και στη λογική ενός Δίκαιου, Σταθερού, Αποτελεσματικού, Αναπτυξιακού και Ανατρεπτικού φορολογικού συστήματος, η αξιωματική αντιπολίτευση προτείνει σειρά παρεμβάσεων που σκοπό έχουν, να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις του φορολογικού ανταγωνισμού, να ανατρέψουν το υφιστάμενο μοντέλο λειτουργίας του φορολογικού μας συστήματος και να καλλιεργήσουν αμοιβαία εμπιστοσύνη ανάμεσα στο κράτος, τον πολίτη και την επιχείρηση.
Τα 17 «γαλάζια» βήματα

 Οι θέσεις της ΝΔ, για τα Νομικά Πρόσωπα, είναι διαυγείς και ξεκάθαρες και εδράζονται πάνω στα όσα και ο ίδιος ο Αντώνης Σαμαράς, είχε περιγράψει, τόσο στο Ζάππειο Ι όσο και στο Ζάππειο ΙΙ, ζητώντας Επανεκκίνηση της Οικονομίας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το οικονομικό επιτελείο της Συγγρού απαιτείται:
• Σύνταξη νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος που θα έχει διάρκεια και θα στοχεύει στην απλοποίηση των σχετικών διατάξεων.
• Σύσταση Μόνιμης και Διαρκούς Επιτροπής στο υπουργείο Οικονομικών για την υπαγωγή στις διατάξεις του συνταγματικά κατοχυρωμένου Ν.2687/1953 (άρθρο 107), που προβλέπει σταθερό φορολογικό περιβάλλον διάρκειας 10 ετών για τα κεφάλαια του εξωτερικού που επενδύονται στην Ελλάδα.
• Για τη διατήρηση της σταθερότητας του συστήματος, να προβλέπεται ότι η ενδεχόμενη κατάθεση φορολογικού νομοσχεδίου, που θα περιλαμβάνει τυχόν διατάξεις που επηρεάζουν τη φορολόγηση επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων, να πραγματοποιείται αμέσως μετά την ψήφιση του ετήσιου προϋπολογισμού του κράτους και άπαξ του έτους, εκτός εξαιρετικών και εκτάκτων περιπτώσεων.
• Ενιαίος Φορολογικός Συντελεστής 15% σε όλα τα Νομικά Πρόσωπα (flat tax). Στην Ελλάδα, δυστυχώς μέχρι σήμερα, δεν φορολογούνται τα κέρδη των επιχειρήσεων, αλλά η νομική μορφή τους. Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργούνται στρεβλώσεις και αδικίες στην επιχειρηματικότητα, αλλά και αθέμιτος ανταγωνισμός.
• Μείωση του βασικού συντελεστή ΦΠΑ στο 19% από 23%, του μεσαίου στο 9% από 13% και του χαμηλού συντελεστή στο 5%.
• Υπαγωγή στο χαμηλότερο συντελεστή ΦΠΑ όλων των υπηρεσιώντουριστικού πακέτου και όχι μόνο της διαμονής.
• Διατήρηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου.
• Κατάργηση του συντελεστή ΦΠΑ 23% στα είδη εστίασης και επαναφορά του στο 9%.
• Παρακράτηση 15% στα διανεμόμενα κέρδη και εξάντληση της φορολόγησης των μετόχων ή εταίρων.
• Κατάργηση σε μόνιμη βάση των έκτακτων εισφορών, που στην πραγματικότητα αυξάνουν τους συντελεστές φορολόγησης.
• Επέκταση και βελτίωση του Συστήματος του Φορολογικού Πιστοποιητικού, για τις υποχρεωτικά ελεγχόμενες από ορκωτούς ελεγκτές εταιρείες και σε όποιες επιπλέον επιχειρήσεις επιθυμούν προαιρετικά να ενταχθούν, με ταυτόχρονη ένταξη στη διαδικασία των λογιστών που πιστοποιεί το Οικονομικό Επιμελητήριο.
• Θέσπιση αυστηρών ποινικών και διοικητικών κυρώσεων σε όσους εκδίδουν το Φορολογικό Πιστοποιητικό.
• Καθιέρωση παράλληλου αντικειμενικού τρόπου προσδιορισμού του ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματος και δυνατότητα αμφισβήτησης και υπαγωγής σε λογιστικό προσδιορισμό με πιστοποίηση της φορολογικής υποχρέωσης από πιστοποιημένο λογιστή ή ορκωτό ελεγκτή για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες με έσοδα μέχρι ενός χαμηλού ορίου.
• Επανεξέταση του συστήματος καταβολής του ΦΠΑ, έτσι ώστε ο φόρος να αποδίδεται στο Δημόσιο στον πραγματικό χρόνο της συναλλαγής (real time VAT).
• Αυτοματοποίηση στην επιστροφή ΦΠΑ ή άλλων φόρων που έχουν προκαταβληθεί. Πρόκειται για ένα ήπιο κίνητρο για επενδύσεις και εξαγωγές, που έχει ακυρωθεί στην πράξη από τα διαδικαστικά. Αντί επιστροφής, θα μπορούσε επίσης να γίνεται συμψηφισμός με άλλους φόρους της επιχείρησης ή του ομίλου στον οποίο αυτή ενδεχομένως ανήκει.
• Υποβολή δηλώσεων ηλεκτρονικά, χωρίς παρατάσεις και καταβολή ολόκληρου του οφειλόμενου ποσού στο δημόσιο ταμείο την επόμενη μέρα (με τη σχετική έκπτωση). Ή καταβολή σε δόσεις, όπου η πρώτη θα είναι ποσοστό του οφειλόμενου ποσού, ενώ το υπόλοιπο θα καταβάλλεται με προσαύξηση συμβατικού τόκου της Τραπέζης της Ελλάδος.
• Οι επιστροφές των φόρων από το δημόσιο που δεν γίνονται εμπρόθεσμα, θα επιβαρύνονται με τον συμβατικό τόκο της Τραπέζης της Ελλάδος, καθώς το κράτος για να είναι αυστηρό θα πρέπει να είναι και δίκαιο.